Opwarmen oude toepassingen in LinkedIn zorgen voor groei bedrijven

Grafiek van Ruigrok Netpanel over het aantal gebruikers op LinkedIN.

Zoals in het boek wordt beschreven, heeft LinkedIn – sinds de overname door Microsoft – een flink aantal toepassingen toegevoegd. Het zijn toepassingen die het connecten makkelijker maken, de contentmarketing professioneler maken en oude toepassingen weer nieuw leven inblazen. Zo ook de aloude Company Page die “dood” leek in LinkedIn.

Feed

De bedrijfspagina is niet langer het zorgenkindje van LinkedIn en voor veel organisaties een doelloos “moetje”. De posts uit de bedrijfspagina kunnen nu gemakkelijk op de persoonlijk feed worden gedeeld en ook omgedraaid. Zo kunt u kiezen of u eventueel reageert vanuit een persoon of vanuit de bedrijfspagina. De pagina doet weer volwaardig mee en kent diverse varianten om aan de eigen bedrijfsvermelding te koppelen.  Ook is de vindbaarheid verbeterd in bijvoorbeeld Bing en Google.

 

 

[Onderzoek] ‘Teveel medewerkers voelen zich niet betrokken bij digitale transformatie’

Transformation Digital - Free image on Pixabay

Hoewel organisaties hun investeringen in digitale transformatie (DX) verdubbelen, worden werknemers veelal niet meegenomen in het proces. Dit blijkt uit nieuw onderzoek van Futurum Research. De studie toont aan dat 94% van alle werknemers meer betrokken zou willen worden bij DX. Bijna de helft (44%) geeft aan gewoon niet te weten hoe ze moeten helpen. Dit werkt niet alleen ontmoedigend voor sommige werknemers, het kan ook het tempo van succesvolle invoering van DX vertragen.

Terwijl organisaties in de nasleep van de pandemie het tempo van invoering van DX flink opvoeren, blijkt uit het onderzoek dat veel werknemers graag deel willen uitmaken van de oplossing. Maar ondanks dit enthousiasme geeft slechtst 10% van de medewerkers aan echt te weten hoe ze werkelijk een bijdrage kunnen leveren aan de digitale transformatie van hun organisatie. Interessant is dat er ook aan de top nog steeds verwarring bestaat: 14% van de CEO’s geeft aan niet te weten hoe ze kunnen instappen.

Het onderzoek geeft drie aanvullende inzichten over hoe DX meer verweven kan worden met de structuur van de organisatie:

  • Holistische aanpak van belemmeringen voor succes: Een meerderheid van de beslissers (68%) vindt dat het verbeteren van de klantervaring de belangrijkste drijfveer is voor DX, op de voet gevolgd door het automatiseren van bestaande processen (67%) en het verbeteren of bijwerken van processen (65%). Hoewel de meesten uiteindelijk hetzelfde doel voor ogen hebben, kent de weg ernaartoe een grote verscheidenheid aan obstakels, zoals een gebrek aan adequate skills (42%), samenwerking met partners (36%) en budget (36%). Dit soort operationele problemen vraagt om een holistische aanpak voor succesvolle DX op grote schaal – te beginnen met training of het inhuren van de juiste skills.
  • Effectief DX-leiderschap stimuleert top-downresultaten: Wie neemt de leiding in DX-projecten? Slechts 18% van de respondenten denkt de CEO; 47% de CTO of CIO. Werknemers die de CEO als DX-leider noemen, staan positiever ten opzichte van DX. Dit kan helpen bij het opbouwen van een sterkere DX-cultuur. Zo verwacht 67% van de respondenten uit organisaties met door de CEO geleide DX ‘zeer effectief’ te zijn in technologisch leiderschap, vergeleken met slechts 51% in door CIO geleide organisaties en 34% wanneer de CTO leidt.
  • Digitale transformatie is een reis waarbij niemand kan achterblijven: Belangrijk is dat het management van organisaties de juiste manieren vindt om alle medewerkers bij de DX-reis te betrekken, zodat zij zich onderdeel voelen van het resultaat. Voorbeelden die in het onderzoek worden genoemd zijn: anderen helpen bij het trainen in nieuwe technologie (50%), openstaan voor het gebruik van nieuwe tools (40%) en positiviteit uiten over DX (35%). Bredere participatie van werknemers zorgt ervoor dat de DX-cultuur doordringt binnen organisaties, zodat zij uiteindelijk hun klanten beter van dienst kunnen zijn.

“Nu de pandemie nog steeds grote onzekerheid en ontwrichting veroorzaakt, moeten organisaties elk aspect van digitale transformatie onderzoeken om ervoor te zorgen dat ze de concurrentie voor kunnen blijven”, aldus Shelly Kramer, oprichter en senior analist bij Futurum Research. “Cultuur blijkt een belangrijk aspect van DX dat vaak over het hoofd wordt gezien. Ons onderzoek toont aan dat de betrokkenheid van werknemers direct vanaf de start voorop moet staan om langetermijn succes te garanderen. Verandering is succesvoller wanneer werknemers op elk niveau zich onderdeel voelen van het proces, niet alleen de top van een organisatie.”

“Digitale transformatie gaat zowel over cultuur als over technologie. Het is daarom essentieel dat medewerkers zich betrokken voelen bij het proces”, aldus Don Schuerman, CTO van Pegasystems. “Organisaties moeten prioriteit geven aan de tools en processen die operationele silo’s doorbreken en nauwere samenwerking bevorderen om ervoor te zorgen dat alle werknemers aan boord zijn op deze kritische reis.”

De wereldwijde studie, mogelijk gemaakt door Pegasystems (NASDAQ: PEGA), ondervroeg leidinggevenden, technologieleiders en werknemers van meer dan 500 ondernemingen in Noord-Amerika en Europa over de rol die de bedrijfscultuur speelt bij het stimuleren van DX-succes. Het rapport van Futurum ‘Four Insights on the Culture of Digital Transformation Today’ is te downloaden op: www.pega.com/disrupting-dx

Waarom Social Selling met LinkedIn helpt bij leadgeneratie? #b2b #leads

 

 

Digitaal zaken doen, personal branding, het massaal digitaal streamen om zo op een (post)corona-manier digitale leads opvangen? Het is anno 2020 en 2021 makkelijker dan ooit. Het is vooral relevanter en op bijvoorbeeld social media platform LinkedIn beter gericht op het juiste publiek. Zo zegt de nieuwste uitgave van hyper-marketing-media-lead-convsersie-content specialist Patrick Petersen RDM MA MSc.  In zijn nieuwste uitgave genaamd “Social Selling met LinkedIn” (socialsellingmetlinkedin.nl/socialselling/linkedin/)  sleept hij kleine ondernemers en zzp’ers door de digitale-thuiswerk coronacrisis heen met wervende features, tips en een digitaal commercieel plan dat helpt bij een diversiteit aan doelstellingen.

Lees verder

LinkedIn influencer Gary Vaynerchuk over LinkedIn

LinkedIn influencer Gary Vaynerchuk trekt een vergelijk tussen het LinkedIn van nu en Facebook van 2021..

LinkedIn is in a very special place right now that only comes around every so often. It has become so popular as a platform, but the amount supply of content to meet the demand is so low that your post, no matter if it’s a picture, video, article, comic or anything else, can easily over-index relative to your follower count. This is a very similar situation to the early stages of Facebook and Instagram, so if you missed those opportunities, get on LinkedIn today because you do not want to miss this one.

Hoofstuk 2 Social Selling met LinkedIn: wat is het DNA van een organisatie? #FAQ #DNA #VAK-EI #model

Social selling op en met LinkedIn begint met het aanknopen en onderhouden van persoonlijke, relevante, digitale relaties. Daarbij zal er uiteindelijk bij het naleven van een werkbare doelstelling, daadwerkelijk sprake zijn van gerichte social selling. Het vertrekpunt van digitaal klantmanagement is het werken vanuit uw karakter; het DNA (van de organisatie) en de mindset. De kernwaarden van de organisatie zullen herkenbaar aanwezig moeten zijn in de communicatie. Bij social selling draait het om de relatie met klant of gebruiker die op basis van de kernwaarden wordt onderhouden.

Men is op zoek naar jou of u. U zorgt immers voor het guneffect, aanspreekpunt, het verschil en u bent degene die alle contacten onderhoudt en uiteindelijk met zogenoemde prospecting toewerkt naar een (digitale) afspraak. Werkt vanuit uw authenticiteit en houdt in uw achterhoofd dat de digitale wereld de traditionele commercie geleidelijk vervangt.

FAQ

Wat is de uitleg van het DNA van een organisatie?

Het DNA is de drager van de genetische informatie die gebruikt wordt in de ontwikkeling en het functioneren van levende organismen. De DNA van een organisatie geeft de organisatie, werknemers en andere betrokkenen, met zingeving, fundering en duidelijke kernwaarden, de juiste richting voor structurele groei.

 

 

 

 

 

Het boek Social Selling met LinkedIn op portal Spreekbuis.nl

 

Digitaal zaken doen, of het massaal digitaal streamen, en zo uw eigen stream-kanaal in beheer lanceren, is anno 2020 en 2021 makkelijker dan ooit. Het is vooral relevanter en op bijvoorbeeld social media platform LinkedIn beter gericht op het juiste publiek. Zo zegt de nieuwste uitgave van hyper-marketing-media-content specialist Patrick Petersen RDM MA MSc.  In zijn “Social Selling met LinkedIn” sleept hij kleine media-ondernemers door de digitale-thuiswerk coronacrisis heen met features, tips en een mediaplan dat helpt bij een diversiteit aan doelstellingen.

De enorme groei van mediaplatform LinkedIn
Begin 2021 stond de wereldwijde LinkedIn teller op ruim 750 miljoen gebruikers, met in Nederland bijna 10 miljoen accounts. Het zijn geen inschattingen, maar de officiële  cijfers van het snelgroeiende LinkedIn zelf. Begin 2021 gebruikten dagelijks zo’n 850.000 mensen LinkedIn, wat niet alleen meer een platform is voor werkzoekenden, maar steeds meer een netwerk- en kennisplatform is dat gekoppeld is aan media uitzendingen via Zoom, Microsoft Team (tevens eigenaar van LinkedIn) en de nieuwe features om eenvoudig en gratis richting het eigen netwerk te streamen.

Mediapubliek persoonlijk en interactief bedienen
Door de besloten – en gesloten – netwerken, is het kijkpubliek op LinkedIn niet alleen relevant, maar ook van kwaliteit. De stories op LinkedIn pushen de uitzendingen en nieuwe digitale events op LinkedIn om vervolgens met een nieuwe opties, zoals Open for Business en de optie om een pagina vol cases te maken, ook nog eens leads binnen te halen. De streams circuleren vervolgens nog eens een aantal dagen in de eigen feed om zo een extra terugkijk publiek te bedienen.

Petersen laat de nieuwe media-features zien van LinkedIn dat in 2020 en 2021 is uitgegroeid tot een vooraanstaand b2b en b2c mediakanaal met features die nog maar weinig gebruikers kennen. Diverse experts delen hun gebruik van LinkedIn in het boek.

WIN een van de twee boeken die getekend zijn door de auteur!
Vraag: “Hoe zou jij LinkedIn als vooraanstaand nieuw mediakanaal als persoonlijke spreekbuis gaan inrichten?” Stuur hier jouw antwoord.

Het boek is onder andere verkrijgbaar bij AKO, Bruna, Bol.com en Managementboek.nl