Hoofdstuk 5 en bijlage #5000 over de geheimen om een thought leader te worden op en met LinkedIn:
Maand: februari 2022
Interview CustomerTalk: ‘Social selling is persoonlijk, leuk, relatiegericht en gaat vaak digitaal live.’
Digitaal zakendoen, groeiende personal branding, het massaal digitaal streamen en op een manier die past bij de tijdsgeest relaties en klanten bedienen – het is anno 2021 makkelijker dan ooit door het grote bereik van social media. Het beheer van relaties op deze platformen is vooral relevanter geworden en op – met name – het zakelijke netwerk LinkedIn nog beter en specifieker gericht op het juiste publiek. Daar is namelijk geen plek voor complottheorieën en fake news.
Dat is de claim uit de nieuwste publicatie van specialist op het terrein van marketing voor social media Patrick Petersen. In zijn crossmediale boek ‘Social Selling met LinkedIn – Digitaal klantmanagement in een nieuwe economie’ sleept de hyperactieve auteur, docent en ondernemer de ondernemers met een kleine organisatie en zelfstandigen zonder personeel door deze digitale thuiswerkperiode heen. Dit gebeurt met wervende features, tips en een doelgericht plan voor social selling .
Koud en hard verkopen werkt niet meer, want alles is social selling geworden.
Social selling via LinkedIn
Op LinkedIn hebben gebruikers niet of nauwelijks last van hacks, fake accounts, spam of andere Facebook-achtige taferelen. Met het opnieuw – en anders – invullen van bestaande middelen en methodieken voor social media kun je als organisatie op een nieuwe manier groeien en digitaal relaties beheren. Dit zakelijke netwerk kent namelijk uiteenlopende mogelijkheden voor social selling.
Win een gratis exemplaar van het boek ‘Social Selling met LinkedIn’
Onder de lezers van CustomerTalk mogen wij drie exemplaren van het nieuwste boek van Patrick Petersen verloten. Wil je hier kans op maken? Stuur dan een e-mail naar service@customertalk.nl met de mededeling van ‘Social Selling met LinkedIn’ en je naam plus adres.
Enorme groei aan nieuwe mogelijkheden
Begin 2021 stond de wereldwijde LinkedIn-teller op ruim 750 miljoen gebruikers, met in Nederland bijna 10 miljoen accounts. Momenteel zijn zo’n 850.000 Nederlanders dagelijks op het platform te vinden. Daarbij dient aangetekend te worden dat het al geruime tijd geen netwerk voor louter werkzoekenden meer is. In toenemende mate wordt het een podium om kennis te delen en te netwerken, dat gekoppeld is aan media-uitzendingen via Zoom, Microsoft Teams en nieuwe functionaliteiten om bijvoorbeeld eenvoudig en gratis met je connecties te streamen. Het levert ondernemers met een kleine organisatie veel handige, gratis mogelijkheden op om zichtbaar te zijn en te blijven binnen een bestaand en warm netwerk.
Social selling is persoonlijk, leuk, relatiegericht en gaat vaak digitaal live.
Relevant, persoonlijk en interactief groeien met content
Door de besloten – en gesloten – community’s is LinkedIn niet alleen een relevant netwerk, maar ook van hoge kwaliteit. Het slim gebruiken van hashtags zorgt er tegenwoordig bovendien voor dat je content buiten je persoonlijke netwerk zichtbaar en vindbaar is. De story’s op het platform prikkelen de connecties op een persoonlijk manier de mobiele feed in. De nieuwe eventfeatures maken het met relevante contentmarketing genereren van nieuwe contacten en leads zeer eenvoudig, om vervolgens met een nieuwe opties – zoals Open for Business en de keuzemogelijkheid om een pagina vol cases te maken – ook nog eens kwaliteitsleads binnen te halen.
Content steeds beter vindbaar in zoekmachines
De streams en events circuleren vervolgens nog eens een aantal dagen in de eigen feed om zo een breed publiek prospects te bedienen. Het netwerk beloont zijn gebruikers daarnaast door de content steeds beter vindbaar te maken in zoekmachines als Google en Bing. Het presenteren is vooral leuk geworden, want livestreams, mooie visuele casepagina’s, polls, story’s en meer grafische content maken van die aloude feed een zakelijk feest.
Op LinkedIn hebben gebruikers maar weinig last van hacks, fake accounts, spam of andere Facebook-achtige taferelen.
Features die helpen bij het digitaal ondernemen en thuiswerken
De auteur laat doelmatig de nieuwe features zien van LinkedIn in zijn boek ‘Social Selling met LinkedIn’. Het platform is in 2020 uitgegroeid tot een vooraanstaand mediakanaal voor business-to-business (B2B) én business-to-consumer (B2C), met toepassingen die nog maar weinig gebruikers kennen. Gerichte social selling vormt hierbij de rode draad.
Het praktische en handige ‘Social Selling met LinkedIn’ is het eerste boek dat de nieuwe, wervende features van LinkedIn helder op een rij zet. Het kleurrijke leer- en managementboek geeft inzichten in het verbeteren van de vindbaarheid, het aantrekken van besluitvormers en het digitaal verstevigen van zakelijke relaties. Het praktische boek is uniek in zijn soort en diverse experts delen hun gebruikswijze van LinkedIn. De QR-codes brengen de lezers snel op de bijbehorende website, gevuld met veel extra’s.
Foto: Unsplash