Digitaal zaken doen, personal branding, het massaal digitaal streamen om zo op een (post)corona-manier digitale leads opvangen? Het is anno 2020 en 2021 makkelijker dan ooit. Het is vooral relevanter en op bijvoorbeeld social media platform LinkedIn beter gericht op het juiste publiek. Zo zegt de nieuwste uitgave van hyper-marketing-media-lead-convsersie-content specialist Patrick Petersen RDM MA MSc. In zijn nieuwste uitgave genaamd “Social Selling met LinkedIn” (socialsellingmetlinkedin.nl/socialselling/linkedin/) sleept hij kleine ondernemers en zzp’ers door de digitale-thuiswerk coronacrisis heen met wervende features, tips en een digitaal commercieel plan dat helpt bij een diversiteit aan doelstellingen.
De enorme groei van mediaplatform LinkedIn
Begin 2021 stond de wereldwijde LinkedIn teller op ruim 750 miljoen gebruikers (bron: https://kinsta.com/blog/linkedin-statistics/), met in Nederland bijna 10 miljoen accounts. Het zijn geen inschattingen, maar de officiële cijfers van het snelgroeiende LinkedIn zelf. Begin 2021 gebruikten dagelijks zo’n 850.000 mensen LinkedIn, wat niet alleen meer een platform is voor werkzoekenden, maar steeds meer een netwerk- en kennisplatform is dat gekoppeld is aan media uitzendingen via Zoom, Microsoft Team (tevens eigenaar van LinkedIn) en de nieuwe features om eenvoudig en gratis richting het eigen netwerk te streamen.
Relevant netwerk persoonlijk en interactief bedienen
Door de besloten – en gesloten – netwerken, is het netwerk op LinkedIn niet alleen relevant, maar ook van kwaliteit. Het slim gebruiken van hashtags zorgt er tegenwoordig ook nog eens voor dat u/jouw content buiten het netwerk zichtbaar en goed vindbaar is! De stories op LinkedIn pushen de wervingen op een persoonlijk manier de mobiele feed in/ De nieuwe digitale events op LinkedIn maken het opvangen van nieuwe contacten en leads met contentmarketing zeer eenvoudig. Om dan vervolgens met een nieuwe opties, zoals Open for Business en de optie om een pagina vol cases te maken, ook nog eens kwaliteitsleads binnen te halen. De streams en events circuleren vervolgens nog eens een aantal dagen in de eigen feed om zo een publiek van prospects te bedienen.
Petersen laat de nieuwe leadgen-features zien van LinkedIn dat in 2020 en 2021 is uitgegroeid tot een vooraanstaand b2b en b2c mediakanaal met features die nog maar weinig gebruikers kennen. Diverse experts delen hun gebruik van LinkedIn in het boek.