Inhoud boek en over de auteur: social media expert en social influencer Patrick Petersen RDM MA MSc

De inhoud van het boek Social Selling met LinkedIn:

Dankwoord
Voor wie is het boek geschikt?
De doelmatige opbouw
Het gebruik van het boek

1 Van passief banenplatform naar actieve social selling

Een betrouwbaar, zakelijk netwerk als gat in de markt
Linkedin begint met direct marketing
LinkedIn en de eerste kenmerken van social selling
Linkedin als contentplatform voor thought leaders
Linkedin sinds 2016 onderdeel van Microsoft
De kracht van de Company Pages wordt ontdekt
De hashtag en meer personal social selling
Privacy: van koude acquisitie naar opgewarmde social selling
In 2019 en 2020 wordt social selling met LinkedIn spannend
De vernieuwde events als leadgeneratoren
Stories en meer interactieve content
Van passief netwerk naar actief social selling platform
Personal branding, digitaal klantmanagement en de Why?

2 Via DNA en SSI naar een profiel gericht op social selling

Verschillen social selling en sales
Digitaal klantmanagement vanuit het DNA
De methodiek van het VAK-EI
Het digitale DNA op basis van de Social Selling Index
Ontwerp een persona voor persoonlijke content
De strategische stappen van de social selling strategie

3 SSI, DMU, ZMOT en de tactische invulling van de social selling mix

Van moment of truth naar de fasen van een klantreis
Van klantreis naar het team van decision makers
De tijdlijn van de decision makers

4 Personal branding, reputatiemanagement en meer traffic

Doelstelling: Personal branding en reputatiemanagement
De middelenmix personal branding en reputatiemanagement
De middelenmix en meer traffic op en met LinkedIn
De middelenmix en het algoritme

5 Thought leadership en Sponsored Content

De middelenmix voor thought leadership
De middelenmix: stappenplan Sponsored Content

6 Klantinformatie, engagement en communitybuilding

Doelstelling: klantinformatie, communitybuilding en meer engagement
De middelenmix voor meer klantinformatie en communitybuilding
De middelenmix voor meer engagement

7 Leadgeneratie

Doelstelling: Leadgeneratie
De middelenmix voor meer leads en nurturing
Connect! Hierbij een kortingscode voor een praktijksessie!

foto5

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.

Handboek social media marketing

Petersen voltooide recentelijk masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, die hem brachten tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement, de inzet van augmented en virtual reality en de moderne contentstrategie. Deze inzichten hebben hem tevens tot bestseller auteur gemaakt. Hij deelt graag zijn inzichten op gebied van groeien en innoveren van de marketingmix van de toekomst. Petersen is door Bureau Meltwater verkozen tot de nummer 1 contentmarketeer en top 10 marketinginfluencer. Hij is tevens genomineerd Social Media expert van het jaar.

Patrick Petersen is tevens top 10 spreker op gebied van social media marketing, social selling en contentmarketing bij het toonaangevende sprekersbureau Speakers Academy.

De veelzijdige Petersen komt uit een ondernemers- en acteursfamilie en is een ver verleden 90 actief geweest als acteur in onder andere Flodder, ZwartBoek en Jackie Chan’s Who am I.

Petersen is als auteur bekend van bestsellers als het Handboek Social Media Marketing, het Handboek E-commerce en het Handboek ContentStrategie. Zijn ge-integreerd denken, zijn diverse onderzoeken en langer ervaring brengt hij samen in het praktische Social Selling met LinkedIn.