Het boek Social Selling met LinkedIn op portal Spreekbuis.nl

 

Digitaal zaken doen, of het massaal digitaal streamen, en zo uw eigen stream-kanaal in beheer lanceren, is anno 2020 en 2021 makkelijker dan ooit. Het is vooral relevanter en op bijvoorbeeld social media platform LinkedIn beter gericht op het juiste publiek. Zo zegt de nieuwste uitgave van hyper-marketing-media-content specialist Patrick Petersen RDM MA MSc.  In zijn “Social Selling met LinkedIn” sleept hij kleine media-ondernemers door de digitale-thuiswerk coronacrisis heen met features, tips en een mediaplan dat helpt bij een diversiteit aan doelstellingen.

De enorme groei van mediaplatform LinkedIn
Begin 2021 stond de wereldwijde LinkedIn teller op ruim 750 miljoen gebruikers, met in Nederland bijna 10 miljoen accounts. Het zijn geen inschattingen, maar de officiële  cijfers van het snelgroeiende LinkedIn zelf. Begin 2021 gebruikten dagelijks zo’n 850.000 mensen LinkedIn, wat niet alleen meer een platform is voor werkzoekenden, maar steeds meer een netwerk- en kennisplatform is dat gekoppeld is aan media uitzendingen via Zoom, Microsoft Team (tevens eigenaar van LinkedIn) en de nieuwe features om eenvoudig en gratis richting het eigen netwerk te streamen.

Mediapubliek persoonlijk en interactief bedienen
Door de besloten – en gesloten – netwerken, is het kijkpubliek op LinkedIn niet alleen relevant, maar ook van kwaliteit. De stories op LinkedIn pushen de uitzendingen en nieuwe digitale events op LinkedIn om vervolgens met een nieuwe opties, zoals Open for Business en de optie om een pagina vol cases te maken, ook nog eens leads binnen te halen. De streams circuleren vervolgens nog eens een aantal dagen in de eigen feed om zo een extra terugkijk publiek te bedienen.

Petersen laat de nieuwe media-features zien van LinkedIn dat in 2020 en 2021 is uitgegroeid tot een vooraanstaand b2b en b2c mediakanaal met features die nog maar weinig gebruikers kennen. Diverse experts delen hun gebruik van LinkedIn in het boek.

WIN een van de twee boeken die getekend zijn door de auteur!
Vraag: “Hoe zou jij LinkedIn als vooraanstaand nieuw mediakanaal als persoonlijke spreekbuis gaan inrichten?” Stuur hier jouw antwoord.

Het boek is onder andere verkrijgbaar bij AKO, Bruna, Bol.com en Managementboek.nl

LinkedIn Top Voices 2020: Nederland #opvallende #LinkedIn #gebruikers

Januari 2021 heeft LinkedIn voor het tweede jaar op rij LinkedIn’s Top Voices van Nederland bekend gemaakt. Dit zijn leden die de professionele discussie in diverse sectoren aanzwengelen en bepalen. Met hun bijdrages helpen ze leden met het vinden van balans in deze onzekere tijd. Ze deinzen er niet voor terug om het gesprek aan te gaan over belangrijke en soms precaire onderwerpen in hun vakgebied. Hierbij kun je denken aan: relevant blijven in tijden van thuiswerken, diversiteit op de werkvloer, het verkleinen van de loonkloof tussen man en vrouw of hoe het eraan toegaat op de intensive care in tijden van een pandemie.

Lees verder

LinkedIn poll 2021: Met welke doel gaat u LinkedIn gebruiken in 2021?

LinkedIn poll 2021: Met welke doel gaat u LinkedIn gebruiken in 2021? De ruim 14.000 stemmen gaven een een duidelijk antwoord; het uitbreiden van het eigen netwerk!

De nummer 2 – het updaten van het eigen profiel – is ook iets van het boek Social Selling met LinkedIn uitgebreid behandeld.

 

 

LinkedIn influencer Gary Vaynerchuk over LinkedIn

LinkedIn influencer Gary Vaynerchuk trekt een vergelijk tussen het LinkedIn van nu en Facebook van 2021..

LinkedIn is in a very special place right now that only comes around every so often. It has become so popular as a platform, but the amount supply of content to meet the demand is so low that your post, no matter if it’s a picture, video, article, comic or anything else, can easily over-index relative to your follower count. This is a very similar situation to the early stages of Facebook and Instagram, so if you missed those opportunities, get on LinkedIn today because you do not want to miss this one.

Hoofstuk 2 Social Selling met LinkedIn: wat is het DNA van een organisatie? #FAQ #DNA #VAK-EI #model

Social selling op en met LinkedIn begint met het aanknopen en onderhouden van persoonlijke, relevante, digitale relaties. Daarbij zal er uiteindelijk bij het naleven van een werkbare doelstelling, daadwerkelijk sprake zijn van gerichte social selling. Het vertrekpunt van digitaal klantmanagement is het werken vanuit uw karakter; het DNA (van de organisatie) en de mindset. De kernwaarden van de organisatie zullen herkenbaar aanwezig moeten zijn in de communicatie. Bij social selling draait het om de relatie met klant of gebruiker die op basis van de kernwaarden wordt onderhouden.

Men is op zoek naar jou of u. U zorgt immers voor het guneffect, aanspreekpunt, het verschil en u bent degene die alle contacten onderhoudt en uiteindelijk met zogenoemde prospecting toewerkt naar een (digitale) afspraak. Werkt vanuit uw authenticiteit en houdt in uw achterhoofd dat de digitale wereld de traditionele commercie geleidelijk vervangt.

FAQ

Wat is de uitleg van het DNA van een organisatie?

Het DNA is de drager van de genetische informatie die gebruikt wordt in de ontwikkeling en het functioneren van levende organismen. De DNA van een organisatie geeft de organisatie, werknemers en andere betrokkenen, met zingeving, fundering en duidelijke kernwaarden, de juiste richting voor structurele groei.