Managementboek.nl: ‘Social Selling met LinkedIn – Digitaal klantmanagement in een nieuwe economie’

Digitaal zaken doen, groeiende personal branding, het massaal digitaal streamen en zo op een (post)corona-manier relaties en klanten te bedienen, is anno 2021 makkelijker dan ooit. Het beheer van relaties op de sociale platformen is vooral relevanter geworden en op – bijvoorbeeld – social media platform LinkedIn nog beter gericht op het juiste publiek. Het is de claim uit de nieuwste uitgave van social media marketing specialist Patrick Petersen RDM MA MSc. In zijn nieuwste, crossmediale boek Social Selling met LinkedIn sleept hij de kleine ondernemers en zzp’ers door de digitale, thuiswerk coronacrisis heen.

“Koud en hard verkopen werkt niet meer; alles is social selling geworden!”

Op LinkedIn hebben we maar weinig last van hacks, fake-accounts, spam of andere Facebook-achtige taferelen. Met het opnieuw – en anders – benaderen van bestaande (social media) middelen kunt u op een nieuwe manier groeien en digitale relaties beheren.

Lees verder

Opwarmen oude toepassingen in LinkedIn zorgen voor groei bedrijven

Grafiek van Ruigrok Netpanel over het aantal gebruikers op LinkedIN.

Zoals in het boek wordt beschreven, heeft LinkedIn – sinds de overname door Microsoft – een flink aantal toepassingen toegevoegd. Het zijn toepassingen die het connecten makkelijker maken, de contentmarketing professioneler maken en oude toepassingen weer nieuw leven inblazen. Zo ook de aloude Company Page die “dood” leek in LinkedIn.

Feed

De bedrijfspagina is niet langer het zorgenkindje van LinkedIn en voor veel organisaties een doelloos “moetje”. De posts uit de bedrijfspagina kunnen nu gemakkelijk op de persoonlijk feed worden gedeeld en ook omgedraaid. Zo kunt u kiezen of u eventueel reageert vanuit een persoon of vanuit de bedrijfspagina. De pagina doet weer volwaardig mee en kent diverse varianten om aan de eigen bedrijfsvermelding te koppelen.  Ook is de vindbaarheid verbeterd in bijvoorbeeld Bing en Google.