Naast het verbeteren van de eigen Social Selling Index, zagen wij in de Social Selling Cirkel de volgende doelen:
- Personal branding; naast het spiegelen van het DNA op basis van het VAK-EI. Personal branding is uzelf beschouwen als een mensmerk (brand) en het op die manier positioneren. Het gaat om het uzelf presenteren aan de juiste connecties waarbij u constant consistent communiceert wat uw sterke eigenschappen zijn, wie u bent, waar u goed in bent, wat uw onderscheidend vermogen is en welke uitdaging u graag aangaat ziet.
- Leadgeneratie; de juiste connecties vinden op basis van de relevante behoefte om vervolgens waardevolle, winstgevende relaties aan te gaan.
- Klantinformatie; het onderzoeken van de profielen en het gedrag van (toekomstige) klanten en het verrijken van inzichten voor de creatie en curatie van content van waarde en het intensiveren van de inhoudelijke relatie. Een waardevol instrument om inzicht te krijgen in de tevredenheid van uw klanten, de klantbeleving en de verwachtingen van uw klanten.
- Community building; het gedegen aan- en uitbouwen van een relevante groep van connecties op grond van bijvoorbeeld interessante hashtags, discussiegroepen, de eigen community, werknemers of een zelf samengestelde groep van connecties. Door community building worden mensen dichter tot elkaar gebracht en wordt de identificatie met het merk of de organisatie versterkt.
Reputatiemanagement; online reputatiemanagement is de meest vitale vorm van reputatiemanagement. Reputaties worden vooral online beïnvloed en online zichtbaar gemaakt. Reputatiemanagement is het zelf actief aan de slag gaan met het beheren van uw online informatie en beeldvorming. - Thought leadership; de thought leader onderscheidt zich als persoon of als organisatie door onderscheidend te concurrenten op basis van een specifieke expertise en visie binnen de bedrijfstak. Tactisch deelt u waardevolle kennis over het vakgebied of gebruikt u de deskundigheid om de doelgroep te informeren en inspireren.
Traffic; dit was ooit het primaire doel van online marketing. Nu ook online marketing steeds meer salesdriven en accountable is, combineren wij een doel, zoals het opwekken van meer online verkeer op bijvoorbeeld de site, pagina, profiel of app, met andere doelen, zoals engagement. - Customer engagement; dit doel wordt op LinkedIn steeds relevanter. Relaties draaien om engagement (betrokkenheid) en heeft een constante, waardevolle voeding nog om te kunnen blijven bestaan als waardevolle relatie. Customer engagement gaat verder dan de traditionele klantbinding en is de emotionele binding die een klant ervaart met een organisatie of persoon op basis van bijvoorbeeld